26 Temmuz 2010 Pazartesi

ELMAS KURABİYE

H

Hayırlı günler .Geçenlerde ,  kahvaltı davettinde yediğim ve çok beğendiğim kurabiyeler.Hemen fotoğrafını çekip paylaşmak istedim.bana değişik ve lezzetli geldi. Ben denemedim, en kısa zamanda yapmak istiyorum.içindeki malzemeler oldukça kalorili pek diyette olanlara göre değil .benim kızlar çok sevdiler.gelelim malzemelere

225 gr tereyağı

1 su bardağı pudra şekeri

1 yumurta ve 1yumurta sarısı2 çorba kaşığı krema

yarım su bardağından biraz  fazla kakao

1 paket vanilya, 1 paket kabartma tozu, 1 tutam tuz

alabildiği kadar un

üzeri için :yarım su bardağı toz şeker

çikolata dolgusu için:80 gr bitter çikolata

1 çorba kaşığı tereyağı, 3 çorba kaşığı bal ,3 çorba kaşığı krema

yapılışı:

önce kabımıza tereyağı ve  pudra şekerini koyup  mikserle çırpalım.daha sonra sırasıyla  yumurtayı ,kremayı koyup yavaşça karıştıralım.sonra unumuzu ,kakao ve vanilyamızı katıp hamurumuzu elde edelim.hamurdan cevizden biraz küçük parçalar alıp elimizde yuvarlayalım.ortasını parmakla çukurlaştıralım ,toz şekere bulayıp fırın tepsisine dizelim.önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişirelim.fırından alıp soğuyuncaya kadar bekleyelim.

Çikolata dogusunun yapımı:çikolata ve tereyağı benmari usulu erilir.ocağın altı kapatılıp bal ve krema ilave edilip karıştırılır.

Bu karışım sıkma torbasıyla soğuyan kurabiyelerin üzerine sıkılır.AFİYET OLSUN.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder