15 Nisan 2010 Perşembe

SÜT HELVASI





 SÜT HELVASI

malzemeler:200 gr tereyağı

1 su bardağı un

3,5 su bardağı süt

2 su bardağı seker

yapılışı:

Yağımızı tenceremize koyduktan sonra  unumuzu da ekleyip ,hafif pembeleşene kadar kavuruyoruz.kaynattığımız sütümüzü sıcakken  kavurduğumuz una ekliyoruz.Bir kaç dakika karıştırıp , ocağı  kapatıyoruz.sonra şekerimizi ilave edip ,iyice karıştırıyoruz.uygun bir tepsiye boşalttıktan sonra, önceden ısıtılmış 200 derecelik fırınının , alt kısmında helvanın altını  kızartıyoruz. fırından çıkarttığımız helvamızın ilk sıcaklığı çıktıktan sonra  dilimliyoruz.dilimleri servis tabağına ter çeviriyoruz.Sıcak yenmesini tavsiye ederim.pişirmek isteyenlere kolay gelsin.

Bu benim ilk etkinliğe katılımım.Esra arkadaşıma teşekkür ediyorum.ve bu tatlıyı  sütlü tatlılar etkinliğine gönderiyorum."http://istanbulsevdam.blogspot.com/"

6 yorum:

  1. Hz.Mevlana ne de güzel demiş.

    süt helvası çok güzel görünüyor ve tarifinize göre yapılışı da kolay geldi bana.deneyeceklerim listesine ekledim.ilk fırsatta denicem.elinize sağlık.hyaırlı günler

    YanıtlaSil
  2. Canım kardeşim,
    çok değişik bir helva sanki tavuk göğsünün fırınlanmışı gibi...
    Ellerine sağlık,hayırlı cumalar...
    Rabbime emanet ol.

    YanıtlaSil
  3. Çok hoş ve farklı görünüyor. Denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  4. Hay Allah razı olsun ne çok aramıştım bu tarifi.Ziyaretiniz için çok teşekkür ederim.Sizler beni hemşehriniz olarak kabul etmişseniz eğer bununla gurur duyarım.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. http://istanbulsevdam.blogspot.com/2010/03/benim-de-becerilerim-vaaarrrr.html

    YanıtlaSil
  6. canım bloğumda hediyen seni bekliyor bekletme ..sevgiler...

    YanıtlaSil